• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83619
+
-

طرح  ساخت ۱۴۸۰ خانه در قم

مدیرکل راه وشهرسازی استان:  در مرحله اول زمینی به متراژ ۱۱ هزار متر مربع  برای ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در منطقه پردیسان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت

مدیر کل راه و شهرسازی قم با اشاره به این‌که در مرحله اول ۱۸۰ واحد ساخته خواهد شد، گفت: برای تعادل‌بخشی در بازار مسکن استان، 1۴۸۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی ساخته می‌شود.

 به گزارش ایرنا «حسن صبوری» با اشاره به وضعیت مسکن در استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در حوزه مسکن، مسکن مهر است. وی ادامه داد: اجرای این طرح در قم با حجم زیادی شروع شد و در حال حاضر در مراحل پایانی اجرای این طرح هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد. 

صبوری با اشاره به این‌که حدود ۴۳ هزار واحد مسکن مهر در استان قم سیاست‌گذاری و اجرا شد، گفت: امروز فقط یک تعاونی داریم که واحدهای تحویل نشده دارد. از ۲۵۶ واحد مسکونی، ۱۹۰ واحد نیمه‌‌تمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد. 

مدیر کل راه و شهرسازی قم بیان کرد: بعد از این‌که مسکن مهر به اتمام رسید، وزارتخانه سیاست جدیدی شروع کرد و آن هم طرح اقدام ملی بود تا بتوانیم در استان تولید مسکن داشته باشیم. این مسئول ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی زمین را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد و بنیاد هم شروع به ساخت مسکن می‌کند. 

در نهایت به افراد واجد شرایط تحویل می‌دهد. وی افزود: در مرحله اول زمینی به متراژ ۱۱ هزار متر‌ مربع که استعداد ۱۸۰ واحد مسکونی را داشت، در منطقه پردیسان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت. براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۰ این واحدها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. 

مدیر کل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: 3 مورد دیگر از این اراضی هم در منطقه پردیسان شناسایی شده و در حال پیگیری برای واگذاری به بنیاد مسکن است. در تلاشیم تا چند هفته آینده واگذاری انجام شود. این مسئول گفت: یکی از این اراضی ۱۶هکتار با استعداد ۸۰۰ واحد مسکونی و زمین‌هایی با متراژ ۱۸هزار متر و یک هکتار با استعداد ۶۰۰ واحد مسکونی در آینده به بنیاد تحویل داده خواهد شد. 

صبوری با اشاره به این‌که در طرح اقدام ملی ۱۴۸۰واحد مسکن ساخته خواهد شد، افزود: برای تعادل‌سازی در بازار مسکن 7 پروژه مشارکتی با استعداد ۷۰۰ واحد مسکونی هم پیش‌بینی  شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید